Cairns, DUIKEN!, einde oostkust trip - Reisverslag uit Cairns, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu Cairns, DUIKEN!, einde oostkust trip - Reisverslag uit Cairns, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu

Cairns, DUIKEN!, einde oostkust trip

Blijf op de hoogte en volg

28 November 2014 | Australië, Cairns

Nachtbus naar Cairns genomen. Toen ik uitstapte was het qua temperatuur en vochtigheid gelijk duidelijk dat ik in de tropen was, benauwd!
Zo veel zin in Cairns! Veel mensen die ik afgelopen weken ontmoet heb waren nu ook in Cairns en over een paar dagen duiken. Naar het duiken heb ik zo uitgekeken.
Twee meisjes van studie die een paar maanden in Cairns gestudeerd hebben gezien. Leuk om te zien hoe zij hier echt hebben gewoond. Tweede dag met Jorien uit Heino ontbeten, Cairns ontdekt, smoothies drinken, zwemmen in lagoon. Kwam daar Richard tegen, met zn drieen gelunched.
In bijna elke stad worden gratis yoga/ fitness lessen aangeboden. Jorien en ik deden mee aan fitness zumba. We hebben zo gelachen. De docent was een hele entausiaste hillarische (te dikke) man met onwijs soepele heupen. Hij kreeg 80 mensen zo ver om helemaal los te gaan. Geweldig! Ook savonds weer ergens gegeten. Luxe! Volgende dag begon mijn duikcursus. Sliep in Njoy! hostel, waar meer mensen dezelfde van het duiken sliepen. Eerste twee dagen in een klaslokaal gezeten (saai) voor theorie en in het zwembad geoefend. Savonds ook moeten lezen voor het examen. Had een hele leuke duikbuddy, Natasha. De drie dagen op de boot waren geweldig! Voor mijn eerste duik was ik best wel zenuwachtig, was vooral bezig met hoe alles werkte. Tijdens de tweede duik zag ik eigenlijk pas hoe mooi het Great Barrier Reef is! Zoveel onwijs veel vissen, van heel klein tot heeeel groot. Zwemmen tussen enorme rotsen koraal! Zoveel kleur! Precies zoals je het bij National Geographic ziet. Betoverend! Ik voelde me echt als een vis in het water. En dat terwijl ik altijd bang voor vissen was..? Mijn grootste angst is/ was naaktslakken. Instructeur pakte de zee(naakt)slak op (1m lang en dik), gaf hem aan mij. Ja, ik heb hem vastgehouden. Naaktslakken zijn er niets bij, angst overwonnen! Tweede dag waren we gecertificeerde Open Water Divers!
Gaaf! Volgende duiken mochten we zonder instuctuur duiken. Navigeren onder water is best lastig. Gekoken met een haai! Heb een lijst bijgehouden met alle soorten vissen, haaien en schildpadden die ik heb gezien, enorme lijst.
's Nachts een nachtduik (met zaklamp) gedaan, zo spannend, zo gaaf! En ook snachts is de zee vol met leven! Op de boot na het duiken ook gezellig, leuke mensen! Hele andere reizigers als backpackers in hostels.
In totaal 9 duiken gedaan. Deze trip was zo geweldig, kan niet wachten om in Azie te duiken.
Weer terug in Cairns met de leukste mensen uiteten geweest en naar een club gegaan. Geweldig gekke nacht! Volgende dag wouden we naar rainforest gaan maar ik was harstikke ziek van een oorontsteking.
Eigenlijk zou ik in de buurt van Rockhampton een week farmwork doen. Koeien bijeendrijven op paarden! Maar ik was zo moe en ziek dat ik dat afgezegd heb. Over een paar begint de roadtrip met Sophie, Ellie en Andy! Deze dagen in hostel gewerkt, werkte met leuke mensen dus dat was totaal geen straf.
Het regenseizoen is begonnen (hele hostel stond blank), over twee dagen aan onze enorme roadtrip door de outback te beginnen. Groter avontuur kan bijna niet. Minimaal twee weken geen telefoon, weinig douches, totale hitte, heel veel kilometers in de auto zitten zonder airco. Woho hier heb ik zoveel zin in! Maar dat betekend ook het einde van de oostkust. Oostkust was geweldig, zulke fijne mensen ontmoet en zoveel gave dingen gedaan en gezien. Onvergetelijk!
ps; na twee maanden heb ik eindelijk lekkere pindakaas gevonden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 2901

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: