Whitsundays & Airliebeach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu Whitsundays & Airliebeach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu

Whitsundays & Airliebeach

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2014 | Australië, Airlie Beach

24 november- 28 november
Volgende bestemming was Airlie beach. Meer dan 960 km in de bus (heel veel kangaroo's gezien). 's Ochtends aangekomen (zonder geslapen te hebben) met een zeilboot naar Withsundays gezeild. Wauw wat dit de zee hier prachtig van kleur, onbeschrijvelijk. Op een van de Whitsundays eilanden werden we met een heerlijke lunch neergezet. Daarna gesnokeld. Ik had nog nooit koraal gezien of echte gekleurde vissen, en ik had eigelijk ook helemaal niet verwacht dat ik ze zou gaan zien dus ik keek mijn ogen uit! Gekleurd koraal overal! Gekleurde vissen overal! Ik was zo onder de indruk! Toen kwam er ook nog eens een turtle naast me zwemmen! Ik wist niet wat me overkwam! Wauw! Tijdens het zeilen terug sprongen er overal kleine zilver visjes op. Geweldige dag, heel erg verbrand.. Volgende dag om 6 uur hardgelopen met Richard. Pff zwaar, toch uitgelopen, daarna in de lagoon geplonst bij een leuk barretje 1 liter verse jus gedronken, kop koffie en heerlijk ontbijt. Goed begin van de dag! Daarna met Wouter (ook van Fraser) aan de lagoon gezeten, gitaar spelen en zingen. Hele discussie over Aboriginals gehad. Ik vind de Aboriginal cultuur heel intressant, de Australische mensen zien de aboriginals hier echt als een probleem. Ligt echt best wel gecompliceerd. 's Avonds met mensen naar het strand gegaan, op het strand waren mensen met vuurstokken, dat ziet er zo spectaculair uit. Daarna naar Mama Africa geweest, ondanks dat het harstikke rustig was het toch heel leuk! In mijn reisplanning had ik bedacht dat ik de volgende dag bus naar Cairns nemen. Airlie was toch wel erg leuk dus ik heb besloten nog een dag langer te blijven. Volgende dag met mensen van die avond ervoor geslack lined (balanceren op een lijn die gespannen wordt tussen twee bomen). Is moeilijker als dat het lijkt! GeSUPt (stand up paddeling)
Gepicknickt op het strand. Airlie was veel leuker dan verwacht! Omdat mijn duiken 30 november begon in Cairns moest ik wel weer verder reizen.
Bizar gevoel om met een backpack (die nog steeds verrassend licht is) op je rug te besluiten dat je gewoon naar een volgend avontuur gaat! Vrijheid! Ook wel weer zin in Cairns. Im so excited for my dive trip! Vijf dagen alleen maar in het teken van duiken. Ik kan zo van de zee genieten. Soms heel ruig, soms ook zo rustig, high en low tight, de kleur. En dan ga ik nu de onderwaterwereld ontdekken. Spannend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 2903

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: