Noosa, rainbow beach, Fraser, rainbow beach - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu Noosa, rainbow beach, Fraser, rainbow beach - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu

Noosa, rainbow beach, Fraser, rainbow beach

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2014 | Australië, Frasereiland

14 november- 25 november
Met mijn backpack in de kinderwagen, Leo bij Em in de draagzak liepen we naar de bushalte. Op naar Noosa, ik had goede verhalen over NOOSA gehoord dus ik wou daar minimaal drie dagen blijven. Ook zouden er een paar mensen van surfkamp zijn. Kwam ik om 10 uur sochtends bij een hostel aan, bleek die helemaal volgeboekt te zijn. En was werkelijk van alle hostels in Noosa nog in 1 hostel plek te zijn, maar dan wel voor 1 nacht. Helaas pindakaas (en ja, ik mis de nederlandse pindakaas haha). Met mensen van het hostel naar het stand geweest en daarna met twee nederlandse jongens door het Nationale Park gelopen. Mooiste park wat ik tot nu toe heb gezien, prachtig bos over een berg met meestal uitzicht over de zee. In de zee schildpadden gezien, sting rays, en dolfijnen. Prachtig! Trouwens ook een wilde koala gezien, toch leuker als een koala in gevangenschap. De wandeling bleek alleen wat langer als dat we gedacht hadden. We waren pas aan het eind van de middag weg gegaan, hadden weinig water mee, geen eten en de zon ging al bijna onder. Daarvoor hadden we elkaar net verhalen verteld over de meest gevaarlijke dieren in Australie. Ja de kleinste dieren zijn hier echt harstikke dodelijk, ongelovelijk. Ik vind de natuur en de dieren hiet trouwens fancinerend, 80% van de dieren die hier leven leven alleen in Australie, nergens anders op de wereld. Zulke vreemde dieren en insecten, en de planten en bomen zo mooi! Maar goed, prachtig die beesten maar toen het echt donker was in het bos vonden we het toch allemaal net iets minder leuk. Gelukkig waren we 20 minuten later veilig op het stand.
Naar hun hostel gegaan, daar nog even gezeten. Had geen eens tijd meer om de mensen van surfen te zien want de volgende ochtend ging ik al weer naar Rainbow beach.
Rainbow beach is een klein badplaatsje, vanuit daar gaat iedereen naar Fraser Island. Niet echt een plaats waar reizigers lang verblijven. Bij het hostel aangekomen bleek het eigenlijk een heel leuk hostel te zijn (met goed wifi) Gelijk even gekyped. Schone bedden, leuke mensen, ik vond het helemaal niet zo erg meer dat ik niet langer meer in NOOSA kon blijven. Die avond zaten we met een para mensen, de meesten zouden de volgende dag naar Fraser Island gaan. Ik had een voor een paar dagen later een tour geboekt (2 dagen, 1 nacht). Bleek dat Sophie, Ellie en Andy (UK) met hun eigen auto naar het eiland zouden rijden met de tour mee. En.... ze hadden nog een plek over in hun auto! Ze boden me aan om het hun mee te gaan. Graag! Alleen had ik al betaald voor mijn tour. Volgende ochtend naar de receptie gegaan, verhaal uitgelegd, en wonder boven wonder kreeg ik al mijn geld terug! Dat had ik niet verwacht! Direct mijn tas gepakt, gedouched, uitgecheckt en een uur later zat ik in een gave oude 4x4 Toyota met Sophie en Andy (stel en eigenaren van de auto, reizen samen al 13 maanden door Australie), Ellie (zusje van Sophie), Paul (Nieuw Zeeland, heeft 5 maanden op Fraser Island gewoond) en Aron (een echte hippie, heeft ook op het eiland gewoond). Zo leuk dat ik met deze leuke mensen mee kon. 3 dagen en 2 nachten ben ik naar Fraser gegaan. Ik vond het zo prachtig daar, ik zou er zoveel over kunnen schrijven. Probeer het kort te houden. Fraser is een eiland waar je met je auto over het stand kan rijden. We hadden goede muziek op, alle ramen open, heerlijk gevoel!
Eerste dag naar een grote zandvlakte gelopen en een groot meer. Vanaf een grote zandberg het meer ingerend. In dat meer zaten visjes die de dode huidcellen van je voeten eten. Na de lunch, weer een stuk rijden over het witte strand naar Ellie Greek gereden. Een rivier waar je door de stroming meegevoerd word. In totaal waren met vier auto's. De reisleider Gas was echt grappig, hij maakte het nog leuker! Hij maakte van al die random mensen echt een leuke groep. Savonds bij het tenten kamp aangekomen werd er gekookt en de muziek aangezet.
Volgende dag vroeeeeeg eruit. Zijn naar Champagne pools gegaan. Stuk "pool" voor de zee. Weer zo een mooie plek. Op de terug weg hebben Ellie en ik de onderkant van onze voeten verbrand omdat het hout van het wandelpad zo heet was. 's Middags weer in Ellie Greek gezwommen. Daarna hebben we uren gereden om de aangespoelde walvis te zien, niet gevonden.. Naar Western Beach gereden (over allemaal hobbelige wegen door het bos) om de zonsondergang te zien. Picknickend naar de zonsondergang gekeken, we waren zo blij dat we gewoon gingen dansen en alleen maar de slappe lach hadden. In het donker terug gereden naar het kamp. Overal dingoo's (wilde honden, gevaarlijk). Overdag hadden we trouwens pippies uit het zand gegraven (schelpen) die bij de picknick gekookt hadden (heerlijk). Terug bij het kamp bij het kampvuur gezeten en sterren gekeken op het strand. Derde dag naar Lake Mckenzie (mooiste wat ik ooit gezien heb!) Wit zand (door silicaan) en kristal helder water. Betoverend! Baby schildpadjes zwommen in het water. Daarna terug met de ferry naar het vaste land. Nog twee nachten met de hele groep in Rainbow beach gebleven. Eindelijk weer kunnen surfen. Ondanks dat ik bijna nooit vlees eet toch kangaroo vlees gegeten. Ik houd gewoon niet echt van vlees denk ik, want verder vond iedereen het lekker.

  • 09 December 2014 - 16:45

    Willee:

    Wat maak jij gave dingen mee! Veel plezier in the outback!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frasereiland

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 2895

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: