Leukste familie van Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu Leukste familie van Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu

Leukste familie van Australie

Blijf op de hoogte en volg

24 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Ben van 22 oktober tot 14 november in Brisbane geweest bij Emmelieke en Rohan en mijn drie leuke neefjes.
'S avonds ben ik met de bus vanuit Coolangatta naar Brisbane gereisd. Bij de bushalte werd ik door Rohan opgehaald. De laatste keer dat ik hem had gezien was tijdens hun bruiloft in Nederland. Tijdens die bruiloft woonden zij al in Australie. Ik had het er toen met Rohan over dat het mij zo leuk leek om "later" naar Australie te vliegen en hun op te komen zoeken. Zo bizar eigenlijk om Emmelieke in haar eigen omgeving te zien, zo ver van Nederland. Ze wonen heel leuk en met zwembad. Ik voelde me hier gelijk helemaal thuis.
De eerste ochtend heb ik Ben en Oscar op de fiets (met helm natuurlijk) naar naar school gebracht. Ze dragen hier schooluniformen, staat ze natuurlijk prachtig.
Het eerste weekend zijn we met Rohans verjaardag naar South Bank geweest. Een mooi park met strand zwembad aan de rivier van Brisbane. De twee zussen van Rohan waren er ook speciaal voor zijn verjaardag. Daar gepicnickt en gezwommen.
De G20 vond plaats in Brisbane toen ik daar was. Alle belangrijke wereldleiders komen dan bijeen om te vergaderen. De weken/ dagen daarvoor werden er veel activiteiten in de stad georganiseerd.
De skyline van de stad was helemaal met gekleurde lichten opgelicht. Mooi!
Elke dag stonden we om ongeveer 6 uur op omdat het hier overdag echt gewoon al harstikke warm is, en het is nog maar voorjaar. HEET!
Vanaf hun huis was het ongeveer 15 minuten rijden met de bus naar het centrum. Heb een paar tripjes naar Brisbane gedaan. In Brisbane zijn veel musea (jaaaaaa vind ik leuk!) Elke keer dat ik in de stad was ben ik naar the Gallery of Modern Art geweest. Prachtig museum en ik kon er dus echt geen genoeg van krijgen. Prachtige kunst! Leuke markten, kwam een keer 's avonds bij een hiphopdance wedstijd in een stadion terrecht, salsa dans lessen, veel live muziek in barretjes, veel optredens midden in de stad, lekkere koffie. Leuke stad, heerlijk om gewoon door heen te dwalen.
Ook nog een nacht in een hostel geslapen om snachts uit te kunnen gaan. Was leuk! Eerst naar een optreden in een kerk geweest, artiesten met allemaal verschillende culturen, samen maakten ze prachtige muziek, kippenvel.
Met halloween trick or treat met Ben (als ghost) Oscar (als batman) en Nicole.
Emmelieke had rice paper rolls meegenomen, zo lekker, telkens als ik in een stad ben moet ik nu rice paper rolls halen. Schuld van Em!
Het weekend dat Em en Ro en Leo naar Sydney gingen heb ik op Ben en Oscar gepast. Eerste dag in het zwembad gespeeld en ik verkleed als Sinterklaas en de jongens verkleed als Pieten (de beste hulp pietjes die ik mij kon wensen) hebben we pepernoten gebakken. En pannenkoeken als avondeten, jamm. Toch nog een beetje Nederland in Australie. Op zondag zijn we met de bus naar Lone Pine Koala sanctuary gegaan. De bustrip was eigenlijk al een hele belevenis, geweldig. In Lone Pine met een koala geknuffeld en kangaroo's gevoerd. Naar een roofvogel show geweest. Daarna met de bus weer terug en met de ferry rond de stad gevaren.
Dicht bij hun huis zit een heerlijke groente- fruit winkel, echt een feest om daar naar toe te gaan. Vond het heerlijk om lekker te koken/ bakken.
Er was een enorm (echt heel erg enorm) winkelcentrum in de buurt van hun huis, daar was het lekker koel en zijn we een paar keer naar toe geweest om te winkelen. Op zoek naar breezy dresses.
Boomtoppen tocht met Em en Leo gedaan. Gaaf, dan loop je gewoon boven de tropische bomen.
Rohan gaat drie keer per week om 5am boksen, dat betekend dus om 4am opstaan.. Zo vroeg. Ik ben twee keer meegeweest, super intensief, zo uitputtend en zo gaaaaf!
Lion King kijken, met de lego spelen, voorlezen, naar school brengen, zwemmen, skip- bo spelen, tekenen, verkleden. Kan zo genieten van kleine Leo! Ik vond het een heerlijke afwisseling van het toch best wel intensieve reizen.
Van 14 tot 17 november hebben we met zijn alleen gekampeerd bij lake Wivenhoe. ze hadden 45 graden voorspeld! En ja, het was ook echt zo heet.. maar ik houd van kamperen! De camping plek was echt prachtig, aan een meer met kangaroos pelikanen, prachtig. Toch was het echt wel heel erg warm. Zo warm dat we smiddags in de auto met airco maar zijn gaan rijden. 's Avonds kampvuur met marsmellows en stokbood (deeg om stok gerond, echt stokbrood dus). En de sterrenhemel, wauw impressive! Zoveel sterren.
Was best wel lastig om gedag te zeggen. Na drie weken voelde dit echt als mijn huis. Er werd hier zo goed voor me gezord, en ik ga deze vijf geweldige mensen echt missen. Maar het is tijd om weer verder te reizen!
Liefs vanuit down under!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 2896

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: