7 oktober - 14 oktober - Reisverslag uit Sydney, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu 7 oktober - 14 oktober - Reisverslag uit Sydney, Australië van mariaborgers - WaarBenJij.nu

7 oktober - 14 oktober

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Ben eindelijk achter een computer gaan zitten om een kort verslag te schrijven

Ik kan niet geloven dat ik vandaag precies een week geleden in het vliegtuig stapte. Beste afscheid op Schiphol wat ik trouwens had kunnen wensen.
Tijd gaat zo ongelofelijk snel hier!
Morgen ga ik om 7 uur sochtends al naar een surfkamp van vijf dagen in de buurt van Byron Bay.
De vlucht duurde onwijs lang maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat ik gewoon echt niet kon wachten tot ik er was.
Besefte me wel toen ik met mijn backpack door sydney liep voelde ik me gelijk echt al best stoer maar ik had geen idee welke bus of trein moest dus dat geweldige gevoel zakte al een beetje weg. Maar gelukkig zijn de mensen hier echt onwijs vriendelijk. Werkelijk iedereen wil je helpen en neemt er ook echt de tijd voor. En het is ongeloofelijk hoeveel aanspraak je hebt en na een kort leuk gesprek in de bus, in het park of op het strand al voor een diner/koffie oid uitgenodigd wordt, super leuk!
Sydney is geweldig.
Eerste twee dagen sliep ik in Manly gegaan, waar Vera (oud collega uit Zwolle) werkt/ leeft. Manly is een buurt van Sydney en tot in de puntjes "hipster". Overal surfshops, yoga, juice bars, coffee to go, healthy food barretjes. En iedereen lijkt er te sporten. Vera heeft een skateboard en skaten over de boulevard is echt wel heel vet.Als ik ergens een tijd langer in Sydney langer had willen blijven is dan is dat absoluut in Manly. Op de laatste dag een wandeling gemaakt door een Nationale Park, heeel mooi, hagadissen die voor je voeten springen niets is te gek.
Daarna ben ik gaan CouchSurfen, sliep drie nachten bij een een man van ongeveer 50. Echt de mooiste dingen rondom Sydney gezien, gaafste uitzichten, wandelingen, naar " zijn Secret Beach" geweest. Echt plekken waar ik anders nooit was gekomen. Heel indrukwekkend! Bij hem sliepen ook andere mensen, een frans stel, 2 duitse meisjes, hele leuke mensen en ook ondernemend. Elke dag begon met zwemmen in de zee om 7.30 en daarna koffie drinken. En elke dag bqq'en bij het zwembad.
Het gaafste tot nu toe was zwemmen in het Olymisch zwembad! Alleen dat is al een hele ervaring vanwege de lokatie. Toen we nog maar niet aan het zwemmen waren begon het ontzettend te regenen (hele dikke regen druppels, wat echt heerlijk is als je aan het zwemmen bent) Maar toen begon het echt onwijs te onweren, wat echt spectaculair was (regen, zwemmen, uitzicht, enorme stapel wolken, flitsen, donders waaanzinnig) Omdat het best lang ver weg bleef konden we nog best lang door blijven zwemmen maar toen het echt heel dichtbij kwam moest iedereen het zwembad uit. Zo een prachtig gezicht, ik denk dat ik dit werkelijk nooit meer ga vergeten. Iedereen hoorde je ook alleen maar O en AAAA zeggen. Dit was zo onwijs gaaf! Moet je voorstellen, het was 5 uur maar helemaal donker omdat er zoveel wolken waren. Toen de storm afzakte werd het weer licht en kon je de zon onder zien gaan.
Daarna zijn we uit eten geweest en naar de film gegaan (Gone girl, goede film! Aanrader) in een hele oude bioscoop. Echt zoals een bioscoop hoort te zijn!
En natuurlijk het centrum van sydney ontdekt. En er valt zo veel te ontdekken dat ik eigenlijk gewoon nog meer tijd nodig heb.
Vandaag ook weer de hele stad doorgelopen met 15 graden en regen (met een jongen uit de bus, zo leuk hoe gemakkelijk dat gaat). Van de echte toerische hotspots tot hele afgelegen kunstgallerijen, musea, mooie parken, kerk(jes) enz.
Op een geven moment kwamen we bij de openbare bibiotheek. Dat was ook weer zo indrukwekkend. Een bibiotheek bijna zoals in de Harry Potter films. Glas in lood ramen en hele hoge muren/ boekenkasten met in het midden allemaal mooie kleine houten sierlijke kleine tafels (jep heel mooi!) Boek gelezen. Drie uur later stonden we weer buiten.
En de chinese buurt is hier ook zo leuk savonds. Vanavond in een lange hal terrecht gekomen met in het midden allemaal een soort van picknick tafels en rondom overal chinese take away. Daar gegeten en echt bijna alleen maar chinezen.

Mijn internet tijd zit er al weer op maar moet nog veel meer vertellen. Komt nog wel!
Het begint hier weer onwijs te regenen/ onweren. Gelukkig zit ik in een cafeetje met live muziek. Not bad at all.

Doeeeeeeeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 2891

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: